«Juana Dolores Romero Casanova, mantenint sempre la tensió entre ideologia i bellesa, s’apropia de tot allò que li agrada, l’amor romàntic, l’or i la plata, el luxe, Déu, entre d’altres, i que ha sobreviscut en mans del capitalisme» | Míriam El Mouhadab Carbonell
Míriam El Mouhadab Carbonell
29/10/2020
Míriam El Mouhadab escriu sobre 'Bijuteria' (Galerada Ed, 2020), de Juana Dolores Romero Casanova, un poemari que teoritza al voltant de l’amor a través del cos apropiant-se de l’imaginari catòlic, però també de l’imaginari underground, la perifèria i el Raval, com a teló de fons, però també com a centre | «Amb tot això, 'Bijuteria' se situa entre la devoció i l’heretgia, no només de Déu, sinó també de la dona —ja que trasllada el discurs del feminista del Trap a la poesia—, i de la cultura catalana —perquè aquest poemari s’inscriu perfectament als corrents poètics de la literatura catalana»