Aquesta notícia es va publicar originalment el 20/04/2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
«Article publicat originalment a…». Segurament algunes de vosaltres us haureu fixat en aquest afegitó al final d’alguns dels textos que heu llegit a Setembre. D’una forma ben normalitzada, difonem publicacions que s’han confegit des d’altres mitjans de comunicació amb els quals intercanviem continguts, d’una forma lliure i respectant les rutines de cadascun de nosaltres.Avui volem donar visibilitat a aquest fet i posar en valor la intercooperació entre mitjans amb la campanya conjunta «Entre mitjans cooperem, no competim», que impulsem un seguit de capçaleres catalanes, però també algunes de la resta de la Península Ibèrica. Mitjans com la Directa, El Salto, La Marea, Argia, Ahötsa, Arainfo, Pikara, Soberanía Alimentaria, La Rella o Ràdio Arrels, que tenim clar que prioritzem cooperar entre nosaltres abans que competir, com ho són Mèdia.cat, Cooperació Catalana o Opcions, amb els quals col·laborem, com ho havíem fet en el seu moment amb Jornada o Ràdio Terra, per exemple.
Són mitjans d’abastos territorials i temàtics molt diversos: alguns amb agenda generalista, altres altament especialitzats en àmbits temàtics; alguns d'abast nacional, altres amb una implantació més local. Amb tots ells compartim una filosofia de base comuna i una visió del periodisme com a eina per donar veu a les propostes transformadores i per fiscalitzar els poders polítics i econòmics. Lògicament, cadascú amb els seus matisos, una diversitat que respectem i que també ens enriqueix.
Amb aquests mitjans de comunicació compartim aquelles publicacions que creiem que poden ser d’interès per a les persones que segueixen Setembre i que ens permeten, amb aquesta fórmula, arribar a territoris i àmbits temàtics que, amb els nostres propis mitjans, potser no podríem abastar. També, en la mesura que les respectives rutines de treball ho permeten, cooperem els uns amb els altres compartint fonts, idees i informacions, i també hem impulsat treballs conjunts que es difonen al mateix temps.
En un model de negoci en el qual prima la competitivitat, el fet d'arribar primer que l’altre, de veure qui té més visites i qui obté més clics, entenem que ajudar-nos els uns als altres a difondre els continguts reforça la visió conjunta d’un periodisme que concep la informació com un bé comú i no com una mera mercaderia; que entén les històries que explica com una realitat d’interès general que és important que arribi a com més persones millor, i no com un producte de propietat exclusiva.
En moments difícils com en el que ens trobem, volem visibilitzar més que mai aquesta xarxa de mitjans que ens enriqueix i convidar-vos a llegir-los, seguir-los i donar-los suport. Per moltes més iniciatives de periodisme pel suport mutu.