En Moviment | Cooperativisme

Primera Setmana de l'Economia Social i Solidària al Moianès

Serà del 25 al 27 de juny amb actes a Moià i Castellterçol

S'hi presentaran experiències d'èxit en habitatge, energia, cures i finances ètiques

«Si no ens plantegem per què la societat civil s'organitza democràticament, per què ens ho plantegem en el món econòmic?»

| 22/06/2019 a les 13:46h
Arxivat a: En moviment, cooperativisme, economia social i solidària, Moianès, habitatge cooperatiu, Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central
Aquesta notícia es va publicar originalment el 22/06/2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Moianès celebra entre el 25 i el 27 de juny el que serà la seva primera Setmana de l'Economia Social i Solidària del Moianès. Ho fa amb l'organització de l'Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central i diverses entitats i administracions del territori. Seran tres dies seguits d'activitats, amb les que es es pretén donar a conèixer i generar debat sobre diferents àmbits de l'economia social i solidària, amb el desig que serveixi d'impuls perquè es generin noves iniciatives al Moianès. 

Específicament, es reflexionarà sobre un dels sectors emergents de l'economia social i solidària: les cooperatives d'habitatge en cessió d'ús (el dimarts 25, a Moià) i també hi haurà una taula rodona sobre consum responsable i sectors estratègics: energies renovables, finances ètiques i cures (el dijous 27, també a Moià).

L'acte sobre cooperatives d'habitatges comptarà amb la participació d'una de les experiències pioneres en aquest camp a Catalunya i que es troba al Moianès, Cal Cases, de Santa Maria d'Oló i que serà representada en l'acte per Àlex Caralps. Compartiran taula amb ell Verònica Ramilo de la cooperativa Perviure de Barcelona i Albert Terrones, del projecte «Yes, We Rent/Lloguem» de l'oficina local de l'habitatge de l'Ajuntament de Mataró. La xerrada es farà a les 7 del vespre a Can Carner, a Moià.

A la taula d'energies renovables, finances ètiques i cures hi participaran Noè Mas, de Som Energia; Anna Moreno, de la Casa de Naixements Migjorn de Sant Vicenç de Castellet, i Josep Maria Soler, de SocialPr0jecta, de Calders, i consultor en captació de fons, banca ètica i responsabilitat social corporativa. L'acte és a les 7 del vespre també a Can Carner, a Moià.

A més a més, el dimecres 26 a Castellterçol es convoca un espai de trobada entre entitats de l'economia social i solidària, per fer un mapeig de les necessitats que hi ha al territori que serveixi per traçar actuacions de promoció de l'ESS de cara a un futur. L'espai és obert a totes aquelles entitats, ja siguin formals o informals, que d'alguna manera o altra estan treballant per una economia alternativa al Moianès, entenent economia de la manera més àmplia possible. La convocatòria és a les 7 del vespre a Cal Recader. Per organitzar-ho, anirà molt bé que es facin les inscripcions a través d'aquest enllaç.
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Els guanyadors de la 3a edició dels Premis Eixarcolant, acompanyats de la presidenta del Col·lectiu Eixarcolant, Paula Llauradó, a la dreta, i el president sortint, Marc Talavera, a l'esquerra
Els guanyadors de la 3a edició dels Premis Eixarcolant, acompanyats de la presidenta del Col·lectiu Eixarcolant, Paula Llauradó, a la dreta, i el president sortint, Marc Talavera, a l'esquerra
En la categoria de recerca va guanyar un treball de Connecta Natura sobre innovació en la transferència etnobotànica | Els Premsi Eixarcolant busquen ser un espai de debat, cultura i reivindicació entorn de l'etnobotànica i el desenvolupament rural
Dues furgonetes i un cotxe dels Mossos posicionats per garantir que el desnonament es podria dur a terme
Dues furgonetes i un cotxe dels Mossos posicionats per garantir que el desnonament es podria dur a terme | Ferran Domènech
La persona desnonada vivia amb dues nenes sense aigua ni gas perquè la propietària els hi havia tallat | La persona afectada va al·legar haver patit violència de gènere i haver estat víctima d'una conxorxa per part del seu exmarit i la propietària del pis
«Com a professionals que treballem fent pedagogia i abordant les violències masclistes a les aules, a vegades vivim una dicotomia»
«Com a professionals que treballem fent pedagogia i abordant les violències masclistes a les aules, a vegades vivim una dicotomia» | Banc d'imatges
Andrea Cervera i Michela Silocchi
Article d'Andrea Cervera i Michela Silocchi, de l'àrea de coeducació i prevenció de les violències masclistes i LGTBIQ+fòbiques de la cooperativa La Fera Ferotge | « El grup i la pressió que genera entre els seus participants en el treball amb masculinitats adolescents és un element molt important a calibrar»