Aquesta notícia es va publicar originalment el 17/05/2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Un total de 665 alumnes de quinze escoles d’Osona han participat aquest divendres al matí a la Trobada comarcal de cooperatives escolars que s’ha fet al Pavelló Municipal de Manlleu. La Trobada s’emmarca dins el programa CuEmE de foment de la cultura emprenedora, subvencionat per la Diputació de Barcelona, i marca l’inici del mes de l’economia social i solidària d’Osona, impulsat per la xarxa alTERna’t d’economia social i solidària. El programa consisteix en la creació i la gestió d’una cooperativa durant un curs escolar per part de l’alumnat del cicle superior de primària, amb el suport de la comunitat educativa, l'administració i altres agents socials de la zona. Els alumnes d’escoles de Centelles, el Consorci de la Vall del Ges, el Consorci del Lluçanès, Manlleu, Roda de Ter, Seva i Vic, d’entre deu i dotze anys, han creat 29 cooperatives amb noms tan diversos com Miniscoop, School Coop, Roures a mà o Cooperativa Vents del Ter.
Una de les activitats programades per als alumnes participants a la Trobada CuEmE comarcal a Manlleu | Foto: Núria Farrés
La Trobada ha començat amb la intervenció d’Àlex Garrido, alcalde de Manlleu, i de Rosa Serra, coordinadora de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Barcelona, que han posat en valor la importància del programa i de la Trobada, així com la implicació dels docents. A l’acte també han assistit representants del Consell Comarcal d’Osona i de municipis de les escoles participants. A continuació, s’han dut a terme diverses activitats simultànies com ball dirigit, manualitats, dinàmiques i jocs de construcció amb l’objectiu de treballar la cooperació, el treball en equip i la creativitat, organitzades per l’empresa de lleure Quiràlia.
A la Trobada han participat l’Escola Sagrats Cors i l’Escola Ildefons Cerdà, de Centelles; l’Escola Vall del Ges, del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura; el Col·legi Fedac-Prats, el Col·legi Terra Nostra, l’Escola els Roures i l’Escola Lluçanès, del Consorci del Lluçanès; l’Escola Quatre Vents i l’Escola Pompeu Fabra, de Manlleu; l’Escola Emili Teixidor i l’Escola Verge Sol del Pont, de Roda de Ter; l’Escola Farigola, de Seva i el Col·legi Sant Miquel dels Sants, el Col·legi Escorial i el Col·legi Pare Coll - Fedac, de Vic.
Alumnes participen en una de les activitats de la Trobada CuEmE comarcal a Manlleu | Foto: Núria Farrés
Tant alumnes com professors han valorat molt positivament tant el programa com la Trobada. Aya Zahchi i Marc Guitart, de cinquè curs de l’Escola Pompeu Fabra de Manlleu, han après a treballar en equip i a ajudar els altres a través de la creació de la cooperativa Cinquè Cooperem. Per a Míriam El Mamoundi, de l’Escola Ildefons Cerdà de Centelles i membre de la cooperativa Progrup, el més important ha estat veure la diferència entre una cooperativa i una societat limitada, així com també el treball en equip. Els 23 alumnes de sisè de l’Escola Farigola de Seva, que han constituït la cooperativa Els Pioners de productes fets a mà, destaquen del programa haver après a organitzar-se i a fer coses manualment.
«Han après a espavilar-se i a buscar recursos», ha destacat Raquel Puigví, professora de cinquè curs de l’Escola Quatre Vents de Manlleu. Puigví ha valorat positivament el programa, ja que és un repte molt motivador per als alumnes perquè els obliga a treballar per una causa amb sentit. Tere Roma, professora de l’Escola Sagrats Cors de Centelles, per la seva banda, ha afirmat que el programa és molt intens i demana molta dedicació: «Per a ells és una activitat molt engrescadora i els ensenya valors fonamentals com la importància de la constància en el treball i l’autodisciplina, a més del treball en equip». Roma també ha destacat la bona organització de la Trobada i l’assessorament que han rebut durant el curs per part de l’Ajuntament.