Setembre Cultural | Sant Jordi 2019

Moltes novetats i sorpreses a la parada de Sant Jordi de Setembre al Passeig de Vic

A partir de les 7 els Txarango hi firmaran ‘Anem lluny’, el llibre sobre la gira d’’El cor de la terra’, que acaben de publicar

També s’hi podran trobar novetats crítiques de diferents editorials, llibres infantils com el ‘Santa Jordina’ de David Fernàndez i Lyona, un ampli assortit de llibres de segona mà a 3 euros i unes roses molt especials

Víctor Sunyol: «La poesia de Sarrionandia t’acaricia, t’interroga, t’incomoda i, de vegades, et fa plorar»

| 22/04/2019 a les 13:28h
Arxivat a: Setembre, llibres, Tigre de Paper, Pol·len Edicions, Sant Jordi
Alguns dels llibres que es podran trobar a la parada de Setembre a la rambla del Passeig de Vic
Alguns dels llibres que es podran trobar a la parada de Setembre a la rambla del Passeig de Vic
Aquesta notícia es va publicar originalment el 22/04/2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Setembre i Dies d’agost faran parada aquest dimarts per Sant Jordi a la rambla del Passeig de Vic. Hi tindran un centenar de títols de novetats editorials i també un assortit de llibres de segona mà. Com cada any, també s’hi podran trobar roses, que aquest any venen amb sorpresa. I alguna sorpreseta més. El colofó de la jornada serà a partir de les 7 de la tarda quan la de Setembre i Dies d’agost serà una de les quatre parades en tot el país on els Txarango es distribuiran per firmar el llibre que acaben de publicar, Anem lluny, sobre la gira d’El cor de la terra.

El llibre dels Txarango ja es podrà trobar a la parada de Setembe durant tot el dia junt amb un centenar de títols més, la majoria de les editorials cooperatives Tigre de Paper i Pol·len Edicions. Entre les novetats de Tigre de Paper, editorial especialitzada en el llibre crític, hi ha Feminisme per al 99%, de  Cinzia Arruzza, Tithi Bhattacharya i Nancy Fraser; Si vas a París, papà..., de Teresa Pàmies; La part dels llops, de Jann-Marc Rouillan; I parlarem de vida, d’Anna Gabriel; l’obra col·lectiva Tombar l’estaca. Identitats, sexualitats i violències durant la transició, o la reedició recent en català dels set volums d’El Capital, de Karl Marx; Qui vol el fil, vol els mitjans, d’Antonio Gramsci, o Reforma o revolució, de Rosa Luxemburg. De fet, a la parada hi haurà totes les novetats de l’últim any a Tigre de Paper, a més d’algun clàssic del seu catàleg, com En defensa d’Afrodita.

Llibres infantils de Pol·len Edicions i el 'Santa Jordina' de David Fernàndez i Lyona

Pel que fa als llibres de Pol·len Edicions, hi haurà des dels llibres de fotografia política de Jordi Borràs, Plus Ultra i Warcelona, a novetats com la traducció de poemes de Joseba Sarrionandia És morta la poesia, o llibres adreçats a la mainada com Descobrint el cos, sembrant paraules, sobre la descoberta del cos; El primer joc d’en Jan i la Marina, el relat d’un embaràs vist per la germana del nadó que arribarà, o Quan perdem la por, un conte inspirat en la història de la PAH. En l’àmbit dels feminismes a la parada s’hi podrà trobar altres obres de Pol·len, com Apropiaciones de la ciudad. Género y producción urbana; Terra de ningú; La mort de la mare em va fer més lliure; I visqueren felices, o ABC feminista.

I aquest any que a la parada de Setembre i Dies d’agost s’hi podrà trobar literatura infantil, entre altres, hi haurà La revolta de Santa Jordina, amb text de David Fernàndez i il·lustracions de Lyona Perquè el Sant Jordi del present i del futur ja té nom de dona i actua abrigat per la voluntat popular i la conjura dels iguals. Entre assemblees compartides i resistències comunes, David Fernàndez i Lyona ens animen a fer-nos nostra una història subversiva i tocada de lila que reivindica la llibertat.

I qui busqui llibres més clàssics, també en podrà trobar a la parada, ja que hi haurà un complet assortit de llibres de segona mà que es vendran a 3 euros. Títols de Montserrat Roig, Maria Mercè Marçal, Marguerite Yourcenar, George Orwell i molt més. I moltes més sorpreses, començant per unes roses molt especials que ha preparat Setembre per a la parada d’aquest any. La parada, com l’any passat, serà a la rambla del Passeig. 
El volum número 38 dels 'Quaderns d'Estudi' de l'Hospitalet, dedicat a les cures a la citat
El volum número 38 dels 'Quaderns d'Estudi' de l'Hospitalet, dedicat a les cures a la citat
Es tracta d’una recopilació d’articles que recullen experiències inspiradores sobre les cures a la ciutat | El volum vol posar de manifest que des de l’economia social i solidària és possible construir un model econòmic alternatiu que prioritzi les necessitats de la comunitat
Roda de premsa de presentació de les jornades.
Roda de premsa de presentació de les jornades. | Sota Cobert
Anna Pujol Navarro
Els dies 21, 22 i 23 de febrer diversos espais del Barri Vell berguedà acolliran activitats de memòria històrica, reflexió i debat en temes d'habitatge | La cooperativa Cal Blanxart emmarca l'inici de les obres de l'edifici amb la posada de la primera pedra dissabte
Danaia Bogdánova, d'Azimut 360, durant la seva intervenció a l'acte d'aquest dimarts a les Franqueses
Danaia Bogdánova, d'Azimut 360, durant la seva intervenció a l'acte d'aquest dimarts a les Franqueses | Sara Blázquez Castells
Aquest dimarts 18 de febrer es va presentar la nova comunitat de les Franqueses en un acte organitzat pel Grup Local del Baix Vallès de Som Energia i Som Comunitat Energètica del Barcelonès | Les instal·lacions se situaran a l’empresa Tecsolcat, gràcies a la cessió de la coberta propietat d’un soci de l’entitat al polígon industrial del Pla de Llerona