El Diacrític

Ja em disculpareu, però jo sí que tinc por

Jordi Ortiz debuta com a articulista a Setembre amb un text breu sobre la por

«La presència del seu negre pes mort és, en l'últim extrem, allò que impideix oblidar la cadena i que m'obliga a sobreviure fent-hi força en contra»

| 24/02/2019 a les 23:07h
Especial: El Diacrític
Arxivat a: El Diacrític, por
«L'alleugeriment autèntic, si arriba, serà per la destrucció de la cadena i no pel miratge de perdre la por pel camí de la resignació o la indolència»
«L'alleugeriment autèntic, si arriba, serà per la destrucció de la cadena i no pel miratge de perdre la por pel camí de la resignació o la indolència» | Santiago Gabay
Aquesta notícia es va publicar originalment el 24/02/2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La por, com jo, no és lliure. La sento com aquella bola pesadíssima de ferro a l'altre extrem d'una cadena que ens uneix en la mateixa privació de llibertat. No me'n puc deslligar. Impossible no sentir el seu insuportable pes sense trencar ni deixar d'arrossegar abans totes les baules que hi ha pel mig del nostre mutu esclavatge: ignorància, indiferència, intolerància, odi, racisme, xenofòbia, feixisme, el negoci de la violència que s'empara en un capitalisme fanàtic...

Nogensmenys, aquesta por rodona que roda darrere meu i que em fa d'ombra no em paralitza. Ans al contrari. La presència del seu negre pes mort és, en l'últim extrem, allò que impideix oblidar la cadena i que m'obliga a sobreviure fent-hi força en contra. Lluito. Ho faig amb el pensament al cap i el desig al cor de no fugir sense haver fet abans alguna cosa per veure esberlades algun dia les baules i derrotada llur obstinada resistència. Convençut que l'alleugeriment autèntic, si arriba, serà per la destrucció de la cadena i no pel miratge de perdre la por pel camí de la resignació o la indolència que fa invisibles però perpètues totes les baules.
Els relats d'aquesta edició s'havien d'inspirar en una de les il·lustracions finalistes del concurs d'il·lustracions. El relat de Lorena Anera es va inspirar en aquesta il·lustració de Paula Segarra
Els relats d'aquesta edició s'havien d'inspirar en una de les il·lustracions finalistes del concurs d'il·lustracions. El relat de Lorena Anera es va inspirar en aquesta il·lustració de Paula Segarra | Paula Segarra
Lorena Anera Mascaró
Publiquem el relat guanyador de la segona edició del concurs literari «El porc del demà», obra de Lorena Anera Mascaró | Aquest i cinc relats més formen part del recull que es podrà comprar a les llibreries a partir del 26 de febrer
El Casal Boira Baixa va quedar petit per la projecció de 'Naharina'
El Casal Boira Baixa va quedar petit per la projecció de 'Naharina' | Casal Boira Baixa
L'acte va comptar amb la presència de Ferran Domènech, director del documental sobre el Kurdistan sirià, i Sara Blázquez, periodista de Setembre, que junt amb la Directa ha fet la producció de la cinta | Domènech va denunciar que el nou govern sirià són titelles de Turquia i tenen per objectiu acabar amb el poble kurd
Ada Vilaró, en un moment de la representació de 'La memòria del gel'
Ada Vilaró, en un moment de la representació de 'La memòria del gel' | Eva Freixa
Roser Iborra
Text de Roser Iborra arran de l'estrena a Girona de 'La memòria del gel', d'Ada Vilaró | «Fa de mal explicar. S’ha de veure. I encara, quan l’has vista, et quedes amb moltes preguntes aturades a la gola, com un caramel que fa de mal empassar»