En moviment

El FESSrural reivindica el territori i les formes de vida locals davant els macroprojectes

La jornada ha comptat amb la implicació de més de 50 entitats i cooperatives

El Festival de l'Economia Social i Solidària Rural ha servit per articular les lluites de defensa del territori, enfront l’allau de macroprojectes

Més de 15 activitats i 50 entitats i cooperatives implicades al cinquè FESSrural

| 16/07/2024 a les 06:30h
Arxivat a: En moviment, FESSrural, ruralisme, economia social i solidària, món cooperatiu, macroprojectes
El fòrum de debats del FESSrural ha acabat desplegant una pancarta on es llegia: «Plaques a les teulades, fotosíntesi al sòl»
El fòrum de debats del FESSrural ha acabat desplegant una pancarta on es llegia: «Plaques a les teulades, fotosíntesi al sòl»
Aquesta notícia es va publicar originalment el 16/07/2024 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
 Celebrar, mostrar i enxarxar les economies transformadores del món rural en la lluita contra els macroprojectes ha estat l’eix central de la 5a edició del Festival de l’Economia Social i Solidària Rural de Catalunya, el FESSrural. Ha tingut lloc aquest dissabte a Vallfogona de Riucorb, un emplaçament situat a la Vall del Corb, entre el Camp de Tarragona i les terres de Ponent.
 
La jornada ha comptat amb la implicació de més de 50 entitats i cooperatives. Un esdeveniment que des de ben entrada la tarda ha suposat un punt de trobada per visitants d’arreu del territori català.
 
Aquesta 5a edició del festival ha servit com a espai d’unió per a compartir projectes que treballen per la dinamització del món rural dels Països Catalans des de l’economia social i solidària a través dels fòrums de debat. Un dels espais ha facilitat conèixer-se i reconèixer-se, alinear mirades, unir esforços i poder avançar cap a majors impactes més enllà del FESSrural.

I l’altre ha servit per articular les lluites de defensa del territori, enfront l’allau desmesurada de macroprojectes als territoris rurals. L’objectiu ha estat posar la llavor per avançar cap a una transició ecosocial que permeti el desenvolupament d’una economia sostenible i arrelada als territoris i que posi al centre la vida i les necessitats de les habitants dels pobles.
 
Els fòrum de debat han finalitzat amb una acció de concentració i reivindicació d’un centenar de persones que han alçat la veu amb el lema «Plaques a les teulades, fotosíntesi al sòl».
 

Una de les activitats del FESSrural 2024 a Vallfogona de Riucorb


Com ja és tradició, el FESSrural ha comptat també amb el mercat ecosocial. Fins a quatre carrers del poble s’han omplert de parades on s’han exposat un total de 53 projectes que treballen l’art, l’artesania, la roba, la cosmètica, l’alimentació, etc. des de l’economia social, solidària i de proximitat.
 
Al llarg de tota la tarda s’han realitzat altres activitats de caire més lúdic com una ruta literària sobre el Rector de Vallfogona, tres tallers artístics, un espai de jocs per a la canalla i tres exposicions.
 
La 5ª edició del festival ha comptat amb un total de 6 espais diferents que han acollit més de 15 activitats. L’organització del festival en diferents zones i horaris ha facilitat la no massificació dels espais, fet que ha permès al públic, gaudir millor de les activitats amb aforaments reduïts.
 
El concert de Pascual i els Desnatats i Pd Lupe han estat els encarregats de tancar el FESSrural amb rumba i versions, i vinils de soul, skinhead reggae, ska i cúmbia. 
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
El volum número 38 dels 'Quaderns d'Estudi' de l'Hospitalet, dedicat a les cures a la citat
El volum número 38 dels 'Quaderns d'Estudi' de l'Hospitalet, dedicat a les cures a la citat
Es tracta d’una recopilació d’articles que recullen experiències inspiradores sobre les cures a la ciutat | El volum vol posar de manifest que des de l’economia social i solidària és possible construir un model econòmic alternatiu que prioritzi les necessitats de la comunitat
Roda de premsa de presentació de les jornades.
Roda de premsa de presentació de les jornades. | Sota Cobert
Anna Pujol Navarro
Els dies 21, 22 i 23 de febrer diversos espais del Barri Vell berguedà acolliran activitats de memòria històrica, reflexió i debat en temes d'habitatge | La cooperativa Cal Blanxart emmarca l'inici de les obres de l'edifici amb la posada de la primera pedra dissabte
Danaia Bogdánova, d'Azimut 360, durant la seva intervenció a l'acte d'aquest dimarts a les Franqueses
Danaia Bogdánova, d'Azimut 360, durant la seva intervenció a l'acte d'aquest dimarts a les Franqueses | Sara Blázquez Castells
Aquest dimarts 18 de febrer es va presentar la nova comunitat de les Franqueses en un acte organitzat pel Grup Local del Baix Vallès de Som Energia i Som Comunitat Energètica del Barcelonès | Les instal·lacions se situaran a l’empresa Tecsolcat, gràcies a la cessió de la coberta propietat d’un soci de l’entitat al polígon industrial del Pla de Llerona