EN MOVIMENT | FESTA DEL RIU

La Festa del Riu engega motors abans del cap de setmana

La festa comptarà amb activitats per a tots els públics i tindrà el parc Josep Vidal com a epicentre el divendres 24 i el dissabte 25 de maig

Reggae per Xics i Boom boom fighters són els grups que tocaran el dissabte a la tarda-vespre

Jackson: Cooperació i empoderament negre

| 22/05/2024 a les 16:36h
Arxivat a: En moviment, en moviment, Festa del Riu, món cooperatiu, economia social i solidària
Imatge de l'edició 2023 de la festa.
Imatge de l'edició 2023 de la festa. | Arxiu Festa del Riu
Aquesta notícia es va publicar originalment el 22/05/2024 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La Festa del Riu, que celebrarà els seus actes centrals el divendres 24 i el dissabte 25 de maig, compta amb un reguitzell d'activitats prèvies que ja han començat. Per exemple, la sessió sobre empreses i drets humans de dijous i totes les que hi ha hagut durant els darrers dies: Conrear amb justícia en temps d'emergència ecosocial, Recer per cuidar el morir, visita al TechLab de la UPC de Manresa o habitatge cooperatiu en sòl privat: per on començar?

El dissabte 25 a la tarda, l'esdeveniment anual més important de l'economia i la cultura transformador a la comarca del Bages comptarà amb la participació d’una trentena d’entitats, que mostraran els seus projectes en les diferents parades. A més a més, la festa disposarà d'un ampli ventall de tallers i activitats adreçades a tots els públics. Es tracta de projectes i activitats que tenen per objectiu promoure la cultura i l ‘economia transformadora.

El gruix d’actes de la Festa del Riu començaran divendres al matí amb la celebració del RockinFest, que és un espai adreçat als estudiants de secundària del Bages i dedicat a la composició de cançons i actuació en directe. A la tarda, a partir de les 18h i fins a les 20 h es portarà a terme la xerrada “Una proposta decreixentista per desarmar el col·lapse” i tot seguit hi haurà una exhibició de diferents propostes de projectes emergents de cultura transformadora i l’exposició del projecte intercultural Gatzara.

El dissabte, el parc Josep Vidal acollirà nombroses activitats per descobrir l’entorn natural. Entre elles destaquen un taller d’anellament científic d’ocells, una activitat per descobrir l’aigua a través dels cinc sentits i també una caminada resseguint el riu Cardener entre el Pont Vell i la fàbrica Blanca i Vermella, que permetrà descobrir el patrimoni natural i industrial que hi ha al costat del riu. Al parc també es portaran a terme altres tallers i activitats per a tots els públics.

La tarda del mateix dissabte, se celebrarà la mostra en la qual hi participaran una trentena d’entitats i cooperatives vinculades a l’Economia Social i Solidària del territori. Tindran la seva parada al parc Josep Vidal i pertanyen a sectors tan diversos com l’agrícola, l’alimentari, el cultural, l’energètic, l’oci, la salut, els serveis i el tèxtil, entre d’altres. A més, durant la tarda també hi haurà més activitats com una gimcana sobre valors de l’economia social i solidària, el mercat de l’estraperlo o la mostra de productes gastronòmics de proximitat. Per als menuts hi haurà jocs, teatre i un concert. A dos quarts de vuit i a les nou del vespre, serà el moment dels concerts de Reggae per xics i Boom Boom Fighters.

Algunes de les activitats que s’organitzen en el marc de la Festa del Riu necessiten inscripció prèvia. Consulteu els detalls de cada activitat a la web de la Festa del Riu. La Festa del Riu és organitzada per l’Ajuntament de Manresa, l’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central i la Casa de la Música de Manresa, i compta amb la complicitat i la col·laboració d’entitats, projectes, empreses i associacions del territori que s’impliquen en l’organització d’actes i que fan que la festa sigui també un espai d’intercanvi, de coneixença i de treball transversal entre les iniciatives del territori.
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
El volum número 38 dels 'Quaderns d'Estudi' de l'Hospitalet, dedicat a les cures a la citat
El volum número 38 dels 'Quaderns d'Estudi' de l'Hospitalet, dedicat a les cures a la citat
Es tracta d’una recopilació d’articles que recullen experiències inspiradores sobre les cures a la ciutat | El volum vol posar de manifest que des de l’economia social i solidària és possible construir un model econòmic alternatiu que prioritzi les necessitats de la comunitat
Roda de premsa de presentació de les jornades.
Roda de premsa de presentació de les jornades. | Sota Cobert
Anna Pujol Navarro
Els dies 21, 22 i 23 de febrer diversos espais del Barri Vell berguedà acolliran activitats de memòria històrica, reflexió i debat en temes d'habitatge | La cooperativa Cal Blanxart emmarca l'inici de les obres de l'edifici amb la posada de la primera pedra dissabte
Danaia Bogdánova, d'Azimut 360, durant la seva intervenció a l'acte d'aquest dimarts a les Franqueses
Danaia Bogdánova, d'Azimut 360, durant la seva intervenció a l'acte d'aquest dimarts a les Franqueses | Sara Blázquez Castells
Aquest dimarts 18 de febrer es va presentar la nova comunitat de les Franqueses en un acte organitzat pel Grup Local del Baix Vallès de Som Energia i Som Comunitat Energètica del Barcelonès | Les instal·lacions se situaran a l’empresa Tecsolcat, gràcies a la cessió de la coberta propietat d’un soci de l’entitat al polígon industrial del Pla de Llerona