En Moviment

David Fernàndez presenta a Vic el seu últim llibre, 'No robaràs'

La presentació es fa aquest dimecres a la llibreria Foster & Wallace en conversa amb Joan Soler i Sara Blázquez

Entre l'activisme i la filosofia franciscana, Fernàndez aborda la crisi de l'habitatge, l'emergència climàtica i el robatori de temps i de salut mental al qual sotmeten el capitalisme global i la tecnocràcia

Ovidi4: «Vam començar el 2015 quan es podia obrir per baix el que volien tancar per dalt, i ara estan tancant per dalt tot el que volíem obrir per baix»

| 21/05/2024 a les 20:31h
Arxivat a: En moviment, llibres, David Fernàndez, Joan Soler, Sara Blázquez, No robaràs, capitalisme
Imatge il·lustrativa
Aquesta notícia es va publicar originalment el 21/05/2024 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El periodista i activista David Fernàndez presenta aquest dimecres a Vic el seu últim llibre, No robaràs. Ho farà a partir de les 7 del vespre a la llibreria Foster & Wallace a través d'una conversa amb el sacerdot i missioner claretià Joan Soler i amb la periodista de Setembre Sara Blázquez.

No robaràs és un assaig de la sèrie «Deu manaments» de Fragmenta Editorial, una col·lecció que busca repensar els grans temes de la contemporaneïtat a partir del Decàleg amb la mirada de pensadores i pensadors que afronten i s'enfronten a cada manament.

El llibre parteix del fet que l'1% més ric del món acumula el 63% de la riquesa mundial produïda des del 2020. És per dades com aquesta que David Fernàndez considera que vivim en una època de robatori estructural i que el manament «No robaràs» ha de llegir-se d'una nova perspectiva.

L'autor es pregunta per què ens indignem tant amb el carterista i tan poc amb la banca o les elèctriques i els beneficis astronòmics que obtenen de comerciar amb béns de primera necessitat. També com podem sortir de l'estat catatònic en què ens trobem com a societat. Entre l'activisme i la filosofia franciscana, Fernàndez aborda la crisi de l'habitatge, l'emergència climàtica i el robatori de temps i de salut mental al qual sotmeten el capitalisme global i la tecnocràcia.
 
David Fernàndez (Vila de Gràcia, 1974) es defineix com a periodista de base i activista de barri i de país. És autor de diversos assaigs, com Cròniques del 6. I altres retalls de la claveguera policial (Virus, 2006), Llums i taquígrafs. Atles de la corrupció, el frau i la impunitat als Països Catalans (Pol·len, 2016, en col·laboració amb Àlex Romaguera i August Gil Matamala) i Al principi de tot hi ha la guerra (Sembra, 2017, en col·laboració amb Anna Gabriel). Entre 2012 i 2015 va ser diputat al Parlament de Catalunya per la CUP, on va ser membre de dues comissions d’investigació: una sobre la crisi financera i la desaparició de les caixes catalanes i l’altra sobre el frau fiscal i la corrupció. Actualment és el responsable de Drets Civils i Polítics d’Òmnium Cultural i participa al Projecte Lliures (de pobresa, d’exclusions, de desigualtats).
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Foto de grup de les 170 persones participants a la plenària de la XAC
Foto de grup de les 170 persones participants a la plenària de la XAC | Sara Blázquez Castells
La XAC consolida el seu model territorial i col·lectiu a la plenària anual, celebrada aquest dimecres a Granollers | La jornada va servir per refermar la referencialitat dels Ateneus en la co-construcció de polítiques de foment del cooperativisme
«El 2024 anava a ser un any memorable per a l'economia social valenciana, però no ens ha acompanyat la sort»
«El 2024 anava a ser un any memorable per a l'economia social valenciana, però no ens ha acompanyat la sort» | Concoval
Sara Blázquez Castells
Entrevista al president de la Confederació de Cooperatives de la Comunitat Valenciana | «Més de la meitat de la població valenciana és cooperativista: al voltant de tres milions de persones són sòcies d'alguna cooperativa valenciana»
Els impulsors de La Granja del Tillo, a l'Hospitalet
Els impulsors de La Granja del Tillo, a l'Hospitalet
La Granja del Tillo simbolitza l'esforç per a construir vincles entre l'agricultura ecològica i la comunitat gitana | El projecte va ser guardonat l'any passat als Premis Rosita de La Col·lectiva, l'Ateneu Cooperatiu de l'Hospitalet