Setembre Social | Escola del Col·lapse

​La primera sessió de l’Escola del Col·lapse ja té el programa tancat

Serà el dia 26 de maig a la Guixa i arrencarà amb una taula de debat sobre escenaris de futur amb Pau Llonch, Alba Hierro, Helena Majó i Mario Ríos

El taller de la tarda convidarà als assistents a fer un exercici d’imaginació per pensar en les vies possibles per afrontar la crisi ecosocial

Neix a Vic l’Escola del Col·lapse per reflexionar, repensar i trobar estratègies col·lectives davant la crisi ecosocial

| 09/05/2024 a les 12:22h
Arxivat a: Setembre social, Escola del Col·lapse, Comunalitat de Vic, El Refugi, Associació Terra Fèrtil, col·lapse, emergència climàtica, canvi climàtic, crisi ecosocial, Pau Llonch, Helena Majó, Per una Plana Viva, Alba Hierro, Mario Ríos, món cooperatiu
Imatge il·lustrativa
Aquesta notícia es va publicar originalment el 09/05/2024 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Ja hi ha programa tancat per a la primera sessió de l’Escola del Col·lapse que es farà el diumenge 26 de maig a l’espai El Refugi de la Guixa. Sota el títol «Davant del col·lapse, escenaris de futur», al matí participaran en una taula rodona Pau Llonch, economista i membre del Seminari Taifa; Alba Hierro, coordinadora de la Fundació Emprius; Helena Majó, membre de la plataforma Per una Plana Viva, i Mario Ríos, professor de Ciències Polítiques de la Universitat de Girona. L’objectiu d’aquesta primera sessió és assentar les bases de les que vindran a continuació.

Tots quatre intentaran respondre a la pregunta de com hem arribat fins al context actual de crisi ecosocial i els diferents reptes  políticosocials, ambientals i territorials que ens presenta. Després d’un vermut i dinar, a la tarda, i vinculat amb el debat del matí, es farà el taller pràctic «Escenaris de futur» amb els promotors de la campanya «Futurs ImPossibles»

El taller convida els assistents a pensar en la crisi ecosocial i en diferents vies possibles per afrontar-la. Es fa a través d’un exercici d’imaginació i predicció sobre com serà la plana de Vic l’any 2045 pensant en diferents causes i esdeveniments que puguin determinar la irrupció de diferents grups polítics o tendències econòmiques. L'objectiu final del taller és poder reflexionar sobre la necessitat d'una transició ecosocial justa i democràtica, tot definint què cal per arribar a aquest futur desitjable.
 

L’Escola del Col·lapse, amb la Comunalitat de Vic, El Refugi i Terra Fèrtil

L’Escola del Col·lapse està impulsada per la Comunalitat de Vic, l’Associació Terra Fèrtil i El Refugi. Es tracta d’una iniciativa que de moment tindrà una sèrie de sessions al llarg de tot l’any 2024 per reflexionar, repensar i trobar estratègies col·lectives per reaccionar davant les actuals crisis política, econòmica, social i ambiental.

A l’estil d’aquesta primera, en cada sessió s’abordarà un dels temes col·lapsats, com l’aigua, l’alimentació o l’habitatge, entre altres, i es comptarà amb la mirada i l’opinió de veus expertes, tant de l’àmbit local com nacional, que aportaran sortides a la situació. Totes les sessions es faran a l’espai d’El Refugi, al carrer Pau Vila de la Guixa, d’11 del matí a 1 del migdia i de 4 a 6 de la tarda. 

Hi haurà un bicibus per anar-hi amb bici des de Vic

La jornada es dividirà en una part teòrica, al matí, i una de més pràctica i lúdica, a la tarda, per buscar i explorar solucions conjuntes. Al migdia s'oferirà dinar per part de La Cantina d'El Refugi i per contribuir en la transició, també s’ha organitzat un bicibus per anar juntes amb bici fins a la Guixa. El bicibus sortirà a 2/4 d'11 de l’espai El Pont, a la rambla Josep Tarradellas.

A la segona sessió, el 9 de juny, s’abordarà la problemàtica de l’aigua, i a la tercera, el 21 de juliol, la de l’alimentació. Per a la tardor es preparen noves sessions sobre energia, habitatge i cures. L’entrada gratuïta es pot reservar al web d’El Refugi, amb opció de dinar per 10 euros.

L’objectiu de les tres entitats, segons diuen, és «estar preparades pels temps que venen i perquè no volem que ningú es quedi enrere». Tot plegat, sota l’eslògan de «Se’ns tanquen portes? Obrim finestres!», amb l’objectiu de generar discurs contrahegemònic i organitzar-se.
Una lectora llegint el número especial dels 25 anys de La Rella
Una lectora llegint el número especial dels 25 anys de La Rella
Josep Comajoan Colomé
Es farà aquest dissabte, amb una taula rodona d'entitats, brindis, concurs, sopar i concert amb Blú, DJ Gin, DJ Kaktus i DJ Pontmetralla | Amb motiu de l'aniversari també s'ha editat un número especial de la revista, referent en la informació al Lluçanès
Activistes convocats pel Grup de Suport Mutu de Manlleu al davant de l'immoble on es volia fer el desallotjament
Activistes convocats pel Grup de Suport Mutu de Manlleu al davant de l'immoble on es volia fer el desallotjament | Ferran Domènech
Ferran Domènech
L'ajornament negociat pels activistes ha estat possible pel fet que la persona afectada està en tràmits pel divorci i la mesa d'emergència | La propietat de l'immoble és Crescent Lake, una societat amb seu a Madrid
Susanna Vives i Carla Dinarès, anunciant la presentació de la querella contra Josep Anglada
Susanna Vives i Carla Dinarès, anunciant la presentació de la querella contra Josep Anglada
Josep Comajoan Colomé
Se l'acusa d'un delicte d'injúries greus amb l'agreujant de motius de discriminació per raó ideològica i de gènere | La CUP demana que la resta de grups del consistori i l'Ajuntament mateix s'afegeixin a la querella com a acusació popular