En Moviment | Medi Natural

Acte per reivindicar una millor planificació urbanística a la Plana de Vic

L'organitza la plataforma Per una Plana Viva! aquest divendres a Vinyoles

Hi parlaran d'urbanisme i sostenibilitat i de participació de la ciutadania en la planificació

Entitats ambientalistes d'Osona es reagrupen entorn de la plataforma Per una Plana Viva

| 17/01/2024 a les 22:58h
Arxivat a: En moviment, urbanisme, medi natural, contaminació, Per una plana viva
Imatge il·lustrativa
Aquesta notícia es va publicar originalment el 17/01/2024 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La plataforma Per una Plana Viva! organitza aquest divendres 19 de gener un acte a les Masies de Voltregà que, sota el títol «Com serà el poble on vius?», convida a reflexionar sobre els reptes col·lectius de la comarca d'Osona davant la planificació urbanística, tot aportant alternatives que comptin amb la implicació i la complicitat de la gent.

L'acte es farà a 2/4 de 7 del vespre a la Casa Museu del Voltreganès, a Vinyoles, i comptarà amb les intervencions de Marta Carrasco, que parlarà d'«Urbanisme i sostenibilitat. Planifiquem pobles vius»; Helen Majó, que ho farà de «Creixement urbà a la Plana de Vic», i Gerard Serrat, que ho farà de «Fer nostre l'urbanisme». Tot seguit es visitarà l'exposició etnogràfica de la Casa Museu del Voltreganès.

La plataforma organitza l'acte d'aquest divendres partint de la base que cada municipi de la comarca continua fent previsions urbanístiques de creixement, amb noves barriades, nous polígons i fins i tot noves carreteres. «Sense cap coordinació ni visió de conjunt, l'urbanisme a la Plana de Vic segueix sent una eina més de finançament municipal, que no pas per plantejar solucions als reptes col·lectius que tenim», diuen en la convocatòria de l'acte.

Ho fan davant l'evidència que la Plana de Vic, «aquell petit paradís de què parlava el poeta Verdaguer», en pocs anys ha patit grans transformacions, amb tots els aqüífers contaminats i cada cop més eixuts, amb un aire gairebé irrespirable que -recalquen- posa la comarca al podi de les regions amb pitjor qualitat de l'aire d'Europa, i amb la terra fèrtil al llindar d'esdevenir anecdòtica, en una plana històricament agrícola.
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
«La noció de crisi en la masculinitat fa referència a la pèrdua de legitimitat i prestigi». Foto de la manifestació del 8M a Vic, l'any 2022.
«La noció de crisi en la masculinitat fa referència a la pèrdua de legitimitat i prestigi». Foto de la manifestació del 8M a Vic, l'any 2022. | Sara Blázquez
Andrea Cervera i Michela Silocchi
Article d'Andrea Cervera i Michela Silocchi, de l'àrea de coeducació i prevenció de les violències masclistes i LGTBIQ+fòbiques de la cooperativa La Fera Ferotge | «Continuem educant als infants en estereotips de gènere i en identitats sexistes per a després quan arriben a l’adolescència titllar-los de masclistes» | «Els joves necessiten l’esperança que els hi hem negat com a generació. Són la generació de les crisis: climàtica, democràtica, de l'habitatge, del treball i ara també de la seva pròpia identitat com a homes.
Una lectora llegint el número especial dels 25 anys de La Rella
Una lectora llegint el número especial dels 25 anys de La Rella
Josep Comajoan Colomé
Es farà aquest dissabte, amb una taula rodona d'entitats, brindis, concurs, sopar i concert amb Blú, DJ Gin, DJ Kaktus i DJ Pontmetralla | Amb motiu de l'aniversari també s'ha editat un número especial de la revista, referent en la informació al Lluçanès
Activistes convocats pel Grup de Suport Mutu de Manlleu al davant de l'immoble on es volia fer el desallotjament
Activistes convocats pel Grup de Suport Mutu de Manlleu al davant de l'immoble on es volia fer el desallotjament | Ferran Domènech
Ferran Domènech
L'ajornament negociat pels activistes ha estat possible pel fet que la persona afectada està en tràmits pel divorci i la mesa d'emergència | La propietat de l'immoble és Crescent Lake, una societat amb seu a Madrid