El Diacrític

Totes som la veu de les assassinades

Susanna Mary s'estrena a Setembre amb una crònica de l'acte de divendres a Torelló contra els assassinats masclistes

«El patriarcat té arrels profundes, el dolor també. La ràbia, també»

Arantxa

| 25/09/2023 a les 07:01h
Especial: El Diacrític
Arxivat a: El Diacrític, masclisme, patriarcat, violència masclista, Juntes Som Revolució, feminisme
Un moment de la rua pel centre de Torelló
Un moment de la rua pel centre de Torelló
Aquesta notícia es va publicar originalment el 25/09/2023 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Dones, dones, dones. De Torelló, d’Osona i del Ripollès. Grans i joves, altes i baixes,  heterosexuals, lesbianes, trans ... i també homes conscients, manifestant la seva impotència i el seu dolor aquest divendres a Torelló. Amb la contundència que ens aporta el fet d’haver transitat tantes vegades per aquest camí del dolor.

Manifestem la nostra resiliència en veure com assassinen les dones, dia rere dia. Com un flux continu que no es detura, com una sagnia contínua.

Nosaltres som Juntes Som Revolució  i també Acció Trans. I sortim al carrer i a les places per donar visibilitat a aquesta xacra que ens travessa l’ànima, que ens commou dia rere dia. En aquesta ocasió, amb la col·laboració que agraïm de la CUP Torelló-Som Poble.

Érem gairebé 100 persones el divendres passat als carrers de Torelló, des de la plaça Vella fins a la plaça Pujol; la dels taxis. I moltes més ens han sentit als balcons i terrasses. I també gent que s’hi ha afegit durant la rua.

Hem llegit el nostre manifest.

Més de 70 dones assassinades aquest any, i anem sumant.

Això en una societat que aparentment viu en pau. Segles d’abusos a la nostra esquena. Acudits que minimitzen la dignitat de les dones. Menyspreus petits que es tornen grossos. Assetjaments a la feina durant anys, que no es denuncien per por. Assetjaments que es denuncien i que una sentència esborra sense miraments. Pornografia alienant a l’abast de menors que normalitza la violència. El patriarcat té arrels profundes, el dolor també. La ràbia, també. 

Hem deixat els noms de les assassinades a l’olivera, l’arbre de la pau, perquè això es una guerra contra la vida. 

La Lilith (Marta Vilaró) ha conclòs l’acte amb les seves cançons i literalment a pit nu. Dintre el simbolisme de l'acte, el fet de cantar amb els pits nus hi va afegir un punt de reivindicació i de tendresa. Volem que ens escolteu. 

La incorporació a l’acte de dones trans ens fa més fortes, tenim molt en comú. Totes som feministes.

No és pas la primera vegada que sortim al carrer, sortirem mentre sigui necessari. A Vic, a Ripoll i a Hostalets de Balenyà, també s’ha sentit la nostra veu.

Volem que tota la societat prengui consciència i també responsabilitats per tal d’acabar aquets assassinats de dones. Cada persona i institució des d’on li correspongui, perquè totes som responsables i podem aportar el nostre granet de sorra i treure’ns la bena dels ulls. No girar-nos d’esquena. Activar-nos per acabar amb el masclisme ranci que no ens deixa créixer ni com a persones ni com a societat.

Sí a la vida! Aquest divendres a  l’olivera de la placeta Pujol de Torelló hem deixat les nostres llàgrimes i el nostre dolor. Ho seguirem fent allà on sigui necessari.
Una lectora llegint el número especial dels 25 anys de La Rella
Una lectora llegint el número especial dels 25 anys de La Rella
Josep Comajoan Colomé
Es farà aquest dissabte, amb una taula rodona d'entitats, brindis, concurs, sopar i concert amb Blú, DJ Gin, DJ Kaktus i DJ Pontmetralla | Amb motiu de l'aniversari també s'ha editat un número especial de la revista, referent en la informació al Lluçanès
Activistes convocats pel Grup de Suport Mutu de Manlleu al davant de l'immoble on es volia fer el desallotjament
Activistes convocats pel Grup de Suport Mutu de Manlleu al davant de l'immoble on es volia fer el desallotjament | Ferran Domènech
Ferran Domènech
L'ajornament negociat pels activistes ha estat possible pel fet que la persona afectada està en tràmits pel divorci i la mesa d'emergència | La propietat de l'immoble és Crescent Lake, una societat amb seu a Madrid
Susanna Vives i Carla Dinarès, anunciant la presentació de la querella contra Josep Anglada
Susanna Vives i Carla Dinarès, anunciant la presentació de la querella contra Josep Anglada
Josep Comajoan Colomé
Se l'acusa d'un delicte d'injúries greus amb l'agreujant de motius de discriminació per raó ideològica i de gènere | La CUP demana que la resta de grups del consistori i l'Ajuntament mateix s'afegeixin a la querella com a acusació popular