En moviment | Medi natural

Caminada per celebrar els 25 (+1) anys del Camí Vora Ter

Es farà el diumenge 7 de maig entre les estacions de tren de Torelló i de Manlleu, en total 17 quilòmetres sense dificultat

L'organització corre a càrrec del Grup de Defensa del Ter i dels centres excursionistes de Torelló i de Sant Quirze de Besora

​Cada vegada més fonts seques i igual de contaminades a Osona

| 01/05/2023 a les 13:39h
Arxivat a: En moviment, Camí Vora-Ter, excursionisme, medi natural, Grup de defensa del Ter, Grup de Defensa del Ter, GDT
Imatge il·lustrativa
Aquesta notícia es va publicar originalment el 01/05/2023 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Grup de Defensa del Ter (GDT) i els centres excursionistes de Torelló i Sant Quirze de Besora organitzen el proper diumenge 7 de maig una caminada per celebrar els 25 (+1) anys del Camí Vora Ter. Ho faran amb una caminada de Torelló a Manlleu, tot seguit el Camí Vora Ter, que coincideix amb el GR-210. La distància és de 17 quilòmetres sense dificultat.

La sortida serà a 3/4 de 9 del matí a l’estació de tren de Torelló i s'acabarà a l’estació de tren de Manlleu, amb dos avituallaments, un a la font del Peretó, a les Masies de Voltregà, i l’altre a la font de la Cadernera, a Manlleu. La caminada es calcula pot tenir una durada de quatre a cinc hores. L'organitació recomana portar aigua i protecció pel sol o la pluja. El preu de la inscripció és de 5 euros.

La inscripció es pot fer en el web del Centre Excursionista Torelló, i cal fer-la abans del 6 de maig per garantir suficient avituallament per a tothom.

Fa més de 25 anys, l'octubre del 1996, la proposta estrella que va sortir a l’assemblea anual del Grup de Defensa del Ter, va ser «refer un sender que ressegueixi tota la conca del Ter», per tal de fer un pas endavant per apropar les persones al riu, conèixer-lo i respectar-lo. Aquest fet va propiciar que es tirés endavant el que actualment es coneix com a Camí Vora Ter.
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
El Casal Boira Baixa va quedar petit per la projecció de 'Naharina'
El Casal Boira Baixa va quedar petit per la projecció de 'Naharina' | Casal Boira Baixa
L'acte va comptar amb la presència de Ferran Domènech, director del documental sobre el Kurdistan sirià, i Sara Blázquez, periodista de Setembre, que junt amb la Directa ha fet la producció de la cinta | Domènech va denunciar que el nou govern sirià són titelles de Turquia i tenen per objectiu acabar amb el poble kurd
Ada Vilaró, en un moment de la representació de 'La memòria del gel'
Ada Vilaró, en un moment de la representació de 'La memòria del gel' | Eva Freixa
Roser Iborra
Text de Roser Iborra arran de l'estrena a Girona de 'La memòria del gel', d'Ada Vilaró | «Fa de mal explicar. S’ha de veure. I encara, quan l’has vista, et quedes amb moltes preguntes aturades a la gola, com un caramel que fa de mal empassar»
Equip de barra d'Alterevents a la FESC 2024. Mario Santos és el segon començant per la dreta.
Equip de barra d'Alterevents a la FESC 2024. Mario Santos és el segon començant per la dreta. | Comunicació XES
Anna Pujol Navarro
La cooperativa porta el servei de barra alternativa i també gestiona el bar i el restaurant de l’Ateneu Popular Nou Barris | Darrerament, s’han publicat diverses guies de sostenibilitat i pràctiques ecosocials i de consum conscient en esdeveniments culturals