En Moviment | Defensa del territori

Xerrada de presentació de la plataforma contrària als Jocs Olímpics a Manlleu

Es farà aquest diumenge a la tarda al Casal Boira Baixa

Els organitzadors també animen a assistir a la manifestació nacional del dia 15 a Puigcerdà

| 04/05/2022 a les 13:04h
Arxivat a: En moviment, Stop JJOO, Jocs Olímpics, Jocs Olímpics d'Hivern
Aquesta notícia es va publicar originalment el 04/05/2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Aquest diumenge 8 de maig es fa a al Casal Boira Baixa de Manlleu la xerrada-col·loqui «Per un Pirineu viu: aturem els JJOO».  L’acte, que començarà a les 7 del vespre, servirà com a presentació pública de la plataforma en contra de la celebració dels Jocs Olímpics al Pirineu l’any 2030, i comptarà amb la participació d’una membre de la plataforma que s’oposa al macroesdeveniment. La presentació i moderació anirà a càrrec del Grup Defensa del Ter (GDT), entitat que co-organitza l’esdeveniment conjuntament amb el Grup Excursionista de Manlleu (GEM), el Casal Popular Boira Baixa i Arran Manlleu.

Des del seu naixement, la Plataforma Stop JJOO ha posat sobre la taula la urgència d’un gir radical en el model socioeconòmic del Pirineu per posar-lo al servei de la vida de les persones que hi viuen i de la defensa del territori, entenent que l’organització d’uns Jocs Olímpics camina en una direcció radicalment contrària, enfortint el monocultiu turístic i la consegüent precarietat laboral i degradació natural del Pirineu.

Els organitzadors animen a tothom a assistir a l’acte, així com a desplaçar-se a Puigcerdà el proper diumenge 15 de maig, quan s'hi farà una manifestació de caràcter nacional per mostrar l’oposició al macro-projecte que suposen els JJOO. La marxa començarà a les 12 del migdia al recinte firal de Puigcerdà.
 

 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Portada d'Acción Cooperatista del 31 de juliol del 1936
Portada d'Acción Cooperatista del 31 de juliol del 1936 | Arxiu
Ivan Miró
El sociòleg Ivan Miró repassa en aquest article el compromís antifeixista del cooperativisme català | « Com als anys 30 del segle XX, els nous feixismes són la resposta de les elits globals al caos sistèmic – geopolític, econòmic, ecològic i social – que elles mateixes han provocat»
Moment de l'entrega de la darrera edició dels guardons, a la Lleialtat Santsenca.
Moment de l'entrega de la darrera edició dels guardons, a la Lleialtat Santsenca. | Aleix Auber
Anna Pujol Navarro
La convocatòria s’amplia als articles de fi de màster i als treballs de cursos d’especialització | El termini per presentar els treballs és fins al 21 de juliol del 2025 | Els guardons volen afavorir les noves maneres de produir, gestionar i consumir des de l’economia social i el cooperativisme
Sílvia Orriols, alcaldessa de Ripoll, en un acte electoral a Vic, el maig de 2024
Sílvia Orriols, alcaldessa de Ripoll, en un acte electoral a Vic, el maig de 2024 | Josep Comajoan Colomé
Roser Iborra
«Em pregunto d’on ve, tant d’odi. La senyora alcaldessa branda la barretina i un suposat passat gloriós de Catalunya com si fos una garantia de pedigrí, de superioritat» | «No podem ignorar la nostra història. Potser som víctimes, però hem estat opressors. Tant de bo el racisme d’ara sàpiga on té les seves arrels, no gens glorioses»