MÉS LLIBRES, MÉS LLIURES

Motor de temps

Ressenya de Maica Rafecas de 'Motor de sang', amb el qual Nati Soler Alcaide ha guanyat el Premi de Poesia Antonio Matutano Vila d'Almassora

«El poemari comença amb una poesia narrativa que s’intueix individual i autobiogràfica, i acaba amb un jo més universal, explorant els interrogants de l’existència col·lectiva»

​Contemplar l’estol

| 02/06/2021 a les 12:30h
Arxivat a: Setembre cultural, poesia, literatura, maica rafecas, més llibres més lliures, més llibres, ressenya, crítica
«Els versos de la Nati Soler Alcaide traspuen la maduresa i la força de qui no parla a mitges»
«Els versos de la Nati Soler Alcaide traspuen la maduresa i la força de qui no parla a mitges» | Maica Rafecas
Aquesta notícia es va publicar originalment el 02/06/2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Amb el poemari Motor de sang (Onada Edicions, 2021), la poeta Nati Soler Alcaide ha afegit un títol més a la pila de premis literaris de la seva trajectòria poètica, consolidada ja des de fa molts anys i que no sembla aturar-se. Aquest cop es tracta del Premi de Poesia Antonio Matutano Vila d’Almassora, al sud dels Països Catalans. 

El llibre traça una poesia sobre el pas del temps mitjançant elements narratius, quotidians i de l’entorn natural. Hi ha una reivindicació del present, plasmant l’absurd del que ja no és i el desig de «decapitar l’ànsia pel demà que m’habita». Amb predomini d’una primera persona que s’imposa amb la força i la independència pròpies de la maduresa, trobem una mirada cap enrere, cap al pes de les vivències. Una mirada cansada també cap a l’entorn, però d‘anàlisi profund i lectura que se’t clava com «la baralla de gats que esgarrapa la nit». Respirem una certa insatisfacció cap al món, amb el «quefer sense sentit», els dies que «afarten i prou», el «néixer només per estimar el Vent».

El poemari comença amb una poesia narrativa que s’intueix individual i autobiogràfica, i acaba amb un jo més universal, explorant els interrogants de l’existència col·lectiva. No hi falten les notes de crítica, la pobresa de l’ambient continguda en imatges quotidianes, les deixalles del mar, la mirada a l’entorn com a dona, com a oprimida i com a poeta, l’evidència d’un món finit que absurdament dibuixem infinit: «fa un temps de mort que hi és, però no ve». 

Els versos de la Nati Soler Alcaide traspuen la maduresa i la força de qui no parla a mitges i qui ha viscut prou per no idealitzar un món en crisi permanent. La narrativa és continguda i cada poema sorprèn per l’encertat equilibri entre opacitat i transparència, imatge i vivència, entranya i entorn, desolació i bellesa. Una peça de l’obra de maduresa de l’autora que ens fa esperar amb ganes les properes creacions.

Contingut relacionat

Imatge il·lustrativa
Maica Rafecas
15/01/2021
Imatge il·lustrativa
Roser Iborra
18/12/2020
Imatge il·lustrativa
Míriam El Mouhadab Carbonell
23/04/2021
Imatge il·lustrativa
Maica Rafecas
14/12/2020
Imatge il·lustrativa
Maica Rafecas
11/11/2020
Els dos quaderns que van cridar l'atenció de l'autor al Saló del Còmic de Saragossa
Els dos quaderns que van cridar l'atenció de l'autor al Saló del Còmic de Saragossa
Josep Pimentel
Article de Josep Pimentel arran de la descoberta dels quaderns de Don Julio 'El Niñó Jesús no odia a los mariquitas' i 'Ser fascista está mal' | «Són uns quaderns de vint-i-quatre pàgines d'allò més divertits, amb més de deu activitats creatives cada un que us faran passar una bona estona i que a més podeu compartir amb les vostres amistats»
Fotograma de la pel·lícula 'Calladita', que ha inaugurat el festival
Fotograma de la pel·lícula 'Calladita', que ha inaugurat el festival | Karma Films
'Laietana 43, el cau de la bèstia', que denuncia les tortures i vexacions comeses a la Prefectura Superior de Policia de Via Laietana, va guanyar el premi a millor pel·lícula catalana | 'Ropa Sucia', que denuncia les conseqüències del fenomen de la moda ràpida i els seus costos ambientals, millor curtmetratge documental
A la sisena sessió de l'Escola del Col·lapse hi van participar la Xarxa pel Dret a Cura, l'Associació Més que Cures i el Grup de Suport Mutu de Manlleu
A la sisena sessió de l'Escola del Col·lapse hi van participar la Xarxa pel Dret a Cura, l'Associació Més que Cures i el Grup de Suport Mutu de Manlleu | Sara Blázquez Castells
Hi van participar representants de la Xarxa pel Dret a Cura, de l'Associació Més que Cures i del Grup de Suport Mutu de Manlleu | S'hi van presentar iniciatives que posen una mica de llum als camins que caldria recórrer per dignificar les cures, visibilitzar-les i repartir-les